S.S.S. - Sıkça Sorulan Sorular

Sabit Telefon Hizmeti (STH) lisansı şehiriçi, şehirlerarası ve/veya uluslararası telefon hizmeti sunulabilmesi için Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından telekomünikasyon operatörlerine verilen lisanstır. STH lisansı sahibi olmayan bir firma şehiriçi, şehirlerarası, GSM ve/veya uluslararası görüşme yapılmasına olanak tanıyan telekomünikasyon hizmeti veremez.

Arama kartları belirli tutarlarda (Ör: 5 TL, 10 TL vb.) kontör yüklenmiş ve özellikle uzak mesafeli görüşmeler için hazırlanmış tarifeler üzerinden konuşma yapılmasına imkan veren telefon kartlarıdır (Ayrıntılı bilgiye www.bringokart.com” web sayfasından ulaşabilirsiniz). Bringo Kart ile sabit telefonların yanı sıra Cep telefonlarınızdan da aynı dakikalar ile hiçbir fark ödemeden arama yapabilirsiniz. 10 Mayıs 2009 tarihinde yürürlüğe giren Elektronik Haberleşme Kanunu’yla beraber arama kartlarımızla şehirici görüşme de yapılabilmektedir.

Toptan Hat Kiralama, Türk Telekom tarafından yeni nesil İşletmecilere, müşterilerine sunmak üzere, taşıyıcı ön seçimi kapsamında Türk Telekom santrali üzerinden PSTN, ISDN BA ve ISDN PA erişim hizmeti sunulmasıdır. Bu hizmet ile işletmeciler, telefon hattını Türk Telekom’dan kiralayacak ve Türk Telekom tarafından alınan sabit ücreti dahil tüm ücretleri müşteriye faturalayacaktır. Ancak Bringo Diğer Yeni Nesil Operatörlerden farklı olarak müşterilerinden sabit ücret almaz. Sadece görüştüğünüz kadar bedel ödersiniz. Toptan Hat Kiralama hizmetinde hat Türk Telekom santraline bağlı kalmaya ve numarası Türk Telekom’da olmaya devam ederken ses hizmetini yeni nesil işletmeciden alacaktır.?

Evet. Numara taşıma formlarında ve abonelik sözleşmelerinde ıslak imzanız bulunmalıdır

Hayır. Numara aynı anda sadece bir operatörde aktif olabilir.

Hayır, THK geçişinden sonra tüm faturalama THK hizmeti sağlayan yeni nesil işletmeci tarafından yapılmaktadır. Türk Telekom, size sadece geçiş den önceki zamana aitalacaklarına ilişkin tutarı faturalayacaktır.

Bringo ‘ya aboneliği olmayan; Bireysel Müşteriler, abonelik sözleşmesi, THK başvuru formu ve ücretler formu ve kimlik fotokopisi, Kurumsal müşteriler ise, abonelik sözleşmesi , THK başvuru formu, THK ücretler formu, yetkili kimlik fotokopisi, imza sirküleri fotokopisi, ticaret sicil gazetesi , Vergi lehvası ( yada KDV tahakkuk fişi), vermelidir.Mevcut A-Tipi ( STH) bireysel müşterimizin THK başvuru formu ile THK ücretler formu imzalaması ve kimlik fotokopisini vermesi; kurumsal müşterimizin THK başvuru formu ile THK ücretler formunun yetkili tarafından imzalanması ve imza sirküleri fotokopisini vermesi yeterli olacaktır. (Taahhütlü aboneliklerde bunlara ek olarak taahhüt formu alınacaktır) Evraklar sabit telefon sahibi olan gerçek veya tüzel kişi adına düzenlenmelidir.

Türk Telekom’da hat kimin adına ise evraklar onun adına düzenlenmelidir. Abonelik o kişi üzerine yapılabilecektir.

Hayır, aldığınız hizmete ilişkin tek fatura Bringo ‘dan gönderilecektir.

Evet geçebilirsiniz. Mevcut A-Tipi ( STH) bireysel müşterimizin THK başvuru formu ile THK ücretler formu imzalaması ve kimlik fotokopisini vermesi ; kurumsal müşterimizin ise yetkili tarafından imzalanmış THK başvuru formu ile THK ücretler formunu ve imza sirkülerinin fotokopisini vermesi yeterli olacaktır.

Hayır. THK aboneliğinizi iptal ettirdikten sonra Türk Telekom’dan yeniden abonelik yaptırmalısınız. Türk Telekom’dan abonelik yaptırdıktan sonra A-Tipi ( STH) aboneliği için hizmet almak istediğiniz işletmeciye abonelik başvurusu yapmanız gerekiyor.

İşletmecinin Toptan Hat Kiralama hizmeti kapsamında yaptığı başvuruların değerlendirilmesi sonucunda- Hat sahibinin ibraz edilen belgelerdekinden farklı olması, İlgili numaraya ilişkin olarak Türk Telekom’da kayıt olmaması, İlgili numaranın PSTN, ISDN BA ve ISDN PA harici bir hizmet türüne ait olması, İlgili numara üzerinde henüz tamamlanmamış devir, iptal, nakil, numara değişikliği gibi abonelik hareketlerinin bulunması, Hattın borcundan kapalı olması.

Daha önce A Tipi aboneliği yönlendirmesi olmayan hatlar için maksimum 3 iş günü, daha önce A Tipi STH yönlendirmesi bulunan hatlar için maksimum 2 iş gününde aktivasyon tamamlanacaktır.Bu süreler Türk Telekom talep yapılmasından itibaren geçerli sürelerdir.

Aktivasyon sırasında yaşanacak hizmet kesintisi süresi en fazla 1 (bir) saattir.

Bulunabilirsiniz. Bringo size yeni hat tahsisi yaparak THK hizmetini sunacaktır.

Hayır Türk Telekom’a gitmenize gerek yok.Hat sahibinin (kurumsal aboneliklerde de yetkili kişinin) bilgi vermesi yeterlidir. Hat sahibinin güvenlik teyidinden geçmesi durumunda talebi işleme alınacaktır. Güvenlik teyidinden geçilmez ise evrak ile işlem yapılabilecektir.

Hayır geçiş gününe kadar kaç gün paketten faydalandıysanız o kadar ücret ödersiniz. (Örn: Ayın 15inde THK geçişi yaptıysanız son TT faturanıza paket ücretinizin yarısı yansıyacaktır. Aynı şekilde 15 gün boyunca paketinizin içindeki bedava dakikaların yarısını kullanmak hakkına sahipsiniz.)

Hat sahibinin (kurumsal aboneliklerde yetkili kişinin) bilgi vermesi yeterlidir. Hat sahibinin güvenlik teyidinden geçmesi durumunda talebi işleme alınır. Güvenlik teyidinden geçilmez ise evrak ile işlem yapılabilecektir.Numara değişikliği için Bringo ‘ya ücret ödemezsiniz.

PSTN, ISDN BA (ISDN BRI) ve ISDN PA (ISDN PRI) erişim hizmeti aldığınız hatlarınız ile THK’den yararlanabilirsiniz.444′lu hatlarınız ile THK hizmetinden yararlanamazsınız. Ancak 444′lü numaralarının altında sanal olarak tanımlı bulunan ve bunlara ilişkin fatura ödediğiniz hatlarınız için başvuruda bulunabilirsiniz. PSTN: Analog ses verilerini taşıyan, bakır kablolara dayanan uluslar arası telefon sistemi. Bu sistem, ISDN gibi dijital teknolojilere dayanan daha yeni telefon ağlarına karşılıktır. ISDN-BA (BRI): Entegre Hizmetler Dijital Ağı Temel Erişim; 2 ses ve 1 sinyalleşme kanalından oluşur. ISDN-PA (PRI): Entegre Hizmetler Dijital Ağı Birincil Erişim; 30 ses ve 1 sinyalleşme kanalından oluşur.

Hayır. İptal olmaz, birden fazla hattınızla tek numara ile arama yapabilmenizi ve hat sayınız kadar çağrı başlatma ve kabul etmenizi sağlayan bu özellik THK hizmeti aldığınızda da aynen devam etmektedir.

Hayır. İptalini istemediğiniz durumda iptal olmaz, mevcut aktif DDIlarınız THK hizmetine geçerken numara bilgilerini belirttiğinizde aynen devam edecektir. Başvuru esnasında belirtilmeyen DDI’lar kullanılamayacaktır. DDI ücretleri, mevcut ücretlerde bir değişiklik olmaksızın Bringo faturanızda yer alacaktır. DDI ücreti DDI adedi başına vergiler dahil 1,2 TLdir (Türk Telekom’un web sitesindeki güncel tutar esastır ve şu an 1,2 TLdir). DDI rezerviniz varsa THK aktivasyonunda iptal olur, aktiflenmesini istiyorsanız THK başvurusu öncesi bu rezervleri aktif hale getirmeniz gerekmektedir.

İşletmeciler arası otomatik geçiş sistemi henüz hazır olmadığı için THK aboneliğinizi iptal ederek, Türk Telekom’a başvurarak Türk Telekom’dan hizmetinizin devamını sağlayabilirsiniz. Başka yeni nesil işletmeciye bu işlemlerden sonra başvurmanız gerekecektir. Kısa süre sonra, yeni nesil işletmeciler arası otomatik geçiş uygulaması da başlayacaktır.

Evet, bize yaptığınız THK başvurusu ile geçişiniz otomatik olarak yapılacaktır. Diğer yeni nesil işletmecideki STH aboneliği otomatik olarak iptal olacaktır.

Türk Telekom’da taahhüdünüzün olması THK aktivasyonunuzu etkilemez, ancak THK aktivasyonu sonrası Türk Telekom size taahhüdünüzden kaynaklanan indirimlerin (ve varsa cihaz bedelinin kalan) tutarını son faturanıza yansıtacaktır.

THK geçişinden sonra tüm faturalama THK hizmeti sağlayan yeni nesil işletmeci tarafından yapılmaktadır. Önceki yeni nesil işletmeciniz sadece geçiş sonrası öncesinde oluşmuş alacaklarına ilişkin tutarı size faturalayacaktır.

İptal işlemi Bringo’ ya yapılan yazılı başvuru ile yapılacaktır.Hat sahibinin evraklarının Bringo ‘ ya fakslaması yeterlidir.Bireysel müşteriler için; imzalı dilekçe ve kimlik fotokopisiKurumsal müşteriler için; yetkilinin imzalı dilekçesi, yetkili kişinin kimlik fotokopisi ve imza sirküleri fotokopisi

THK geçişinden sonra tüm faturalama THK hizmeti sağlayan yeni nesil işletmeci tarafından yapılmaktadır. Önceki yeni nesil işletmeciniz sadece geçiş sonrası öncesinde oluşmuş alacaklarına ilişkin tutarı size faturalayacaktır.

Müşterinin telefonunu, bağlı olduğu santralin desteklediği ilgili işlemin kodunu tuşlayarak aktif hale getirebildiği ve telefon hizmetini etkin kullanmasını sağlayan işlemlerdir. THK abonelerine aşağıdaki kullanım kolaylığı servisleri sunulacaktır. Uyandırma, Rahatsız Edilmeme, Meşguldeki Aboneyi Bulma, Çağrı Yönlendirme, Bilgi Alma&Çağrı Aktarma, Çağrı Bekletme, Kısaltılmış Arama, Telefon Kilitleme, Tercihli Direkt Arama

Türk Telekom’un santral özelliklerine bağlı “Uyandırma, Rahatsız Edilmeme, Meşguldeki Aboneyi Bulma, Çağrı Yönlendirme, Bilgi Alma&Çağrı Aktarma, Çağrı Bekletme, Kısaltılmış Arama, Telefon Kilitleme, Tercihli Direkt Arama ” Kullanım Kolaylığı hizmetlerinden Toptan Hat Kiralama kapsamında yararlanabileceksiniz.Telefon Kilitleme: Her program kaydı için 8,8 kuruşKısaltılmış Arama: Her program kaydı için 17,6 kuruşTercihli Direkt Arama: Her kullanım için 8,8 kuruşUyandırma: Her program kaydı için 17,6 kuruş Her kullanım için 26,4 kuruşRahatsız Edilmeme: Her program kaydı için 44 kuruşMeşgul Aboneyi Bulma: Her kullanım için 8,8 kuruşÇağrı yönlendirme servisi için program kaydı ücretsizdir.Çağrıyı yönlendirdiğiniz yere göre konuşma ücreti alınır. Meşgulde ve cevap veremediğiniz durumda çağrı yönlendirme için program kaydı ücretsizdir.Çağrı bekletme servisi için program kaydı ücretsizdir.Bilgi alma ve çağrı aktarma için program kaydı ücretsizdir.Fiyatlara %18 Katma Değer Vergisi (KDV) ve %15 Özel İletişim Vergisi (ÖİV) dahildir.

E-posta adresinizi bize bildirmeniz durumunda e-posta ile fatura bilgileriniz her ay gönderilmektedir. E-posta adresinizi anasayfamızda bulunan Bringo Online İşlemler Merkezi menüsünden ekleyebilir/güncelleyebilir veya 0 850 926 0 444 Bringo Müşteri Hizmetleri’ni arayabilirsiniz. Aynı zamanda faturanız adresinize gönderilmeye devam edecektir.

Bringo Numara tahsis ve/veya taşıma hizmetinden yararlanarak ; şehiriçi, şehirlerarası, uluslararası ve GSM farketmeksizin daha indirimli konuşmanın yanı sıra Bringo ‘ da sabit ücret ödemeyerek çok daha fazla tasarruf sağlarsınız.

Evet, yeni nesil operatörler de TT ile aynı alan kodlarını kullanabilmektedir. Bringo olarak kendimize ayırdığımız numara bloklarını sunumda bulabilirsiniz.

Coğrafi numaralar abonenin lokasyonunu göstermek zorundadır. Bir abone İzmir’den Ankara’ya taşınırsa coğrafi numarasını değiştirmek durumundadır. Ancak göçebe numarası olan bir abone yurtiçinde nereye giderse gitsin, bu göçebe numarayı kullanabilir.

Evet. PRI hatlar blok olarak taşınabilmektedir.

Evet. Taşıyabilirsiniz. Diğer borcunuz o operatörle ilgilidir.

Evet. Aşağıdaki sebeplerden dolayı red alınabilir ve bu konuda başvurduğunuz operatör tarafından bilgilendirilirsiniz:Gerekli sözleşme ve formların doğru ve tam şekilde doldurulmamasıBaşvuru sahibinin numaranın gerçek sahibi olmamasıDevam eden bir numara taşıma süreci varsaKimlik bilgilerinin hatalı ya da eksik olmasıDevam eden bir numara değişiklik talebi varsa

Yerleşik Operatörün sunduğu 444′lü numaralar taşınamayacaktır. Bu konuyla ilgili yasal düzenlemelerin gerçekleştirilmesi beklenmektedir.

www.bringo.com.tr adresinden ya da 0 850 926 0 444 numaralı Müşteri Hizmetlerimizden başvuruda bulanabilirsiniz.